Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

අනුර කුමාර ඇසූ සරසවි ගැටලුවට ඇමැති බන්දු­ල­ ගෙන් පිළි­තු­රක්

1 පෙබරවාරි, 2020

න­වාරි 24 වැනිදා ජනතා විමුක්ති පෙර­මුණේ නායක අනුර කුමාර දිසා­නා­යක මහතා පාර්ලිමේන්තුවේදී තොර­තුරු සන්නි­වේ­දන තාක්ෂණ උසස් අධ්‍යා­පන තාක්ෂණ හා නවෝ­ත්පා­දන අමාත්‍ය ආචාර්ය බන්දුල ගුණ­ව­ර්ධන මහ­තා­ගෙන් ඇසූ ප්‍රශ්න­ය හා එයට ඇමැ­ති­ව­රයා දුන් පිළි­තු­රයි 

අනුර කුමාර දිසා­නා­යක මහ­තාගේ ප්‍රශ්නය- වෘත්තීය තාක්ෂණ විශ්ව­වි­ද්‍යාල පනත යටතේ 2008 නෛතික වශ­යෙන් ස්ථාපිත කරන ලද විශ්ව­වි­ද්‍යාල විද්‍යා­ය­තන (University College) නමින් වන උසස් අධ්‍යා­පන ආය­තන 06ක් වෙනු­වෙන් 2014 වසරේ ඔක්තෝ­ම්බර් මස ඒව­කට ආණ්ඩුව විසින් සිසුන් ඇතු­ළත් කර­ගනු ලැබුවා. මෙහිදී ඔවුන්ට දෙන ලද අපේ­ක්ෂාව වූයේ පාඨ­මා­ලාව අව­සා­නයේ දී ඔවුන්ට උපා­ධි­යක් ලබා ගැනී­මට හැකි­යාව ඇති බවයි. කේසේ වුව ද 2015 ආණ්ඩු මාරු­වත් සමඟ මෙම පාඨ­මා­ලාව සම්බ­න්ධව වෙනත් පිළි­වෙ­තක් අනු­ග­ම­නය කළා. ඒ අනුව ඒම සිසුන්ට හිමි­වූයේ උපා­ධි­යක් නොව ඩිප්ලෝමා සහ­ති­ක­යක් බව ප්‍රකාශ වුණා. ඒසේ ම ඒම සිසුන්ට ශිෂ්‍යා­ධාර පහ­සු­කම් හා නේවා­සි­කා­ගාර පහ­සු­කම් අහිමි වෙලා. විද්‍යා­ගාර පහ­සු­කම් කප්පාදු කෙරෙ­නවා. මේ අනුව උපා­ධි­යක් ලබා­ගත හැකි බවට ඔවුන්ට ලබා දී තිබු බලා­පො­රො­ත්තුව බර­ප­තළ ලෙස කඩ­වී­මක් සිදු වුණා. වර්ත­මාන ආණ්ඩුව මෙම විශ්ව­වි­ද­යාල විද්‍යා­ය­තන 06ට අදාළ අඩු­පා­ඩු­කම් සම්පූර්ණ කිරීම වෙනු­වට ඒවා වසා දැමී­මට සූදා­න­මක් වන බවට තොර­තු­රක් තිබෙ­නවා. මම දන්නෑ කොහො­මද කියලා. ඒ 06 වසා දමන බවට තොර­තු­රක් තියෙන්නේ. මේ නිසා ඒ දරු­වන් බර­ප­තළ ලෙස මේ සිසුන්ට උපා­ධි­යක් ලබා ගැනී­මට හැකි­වෙන පරිදි පහ­සු­කම් තිබෙ­නව ද? ඒම ආය­තන වස­න්නට තීර­ණ­යක් ආණ්ඩුව අරන් තියෙ­නව ද? ආණ්ඩුවේ තීර­ණය මොකක්ද?

විශ්ව­වි­ද්‍යාල විද්‍යා­ය­ත­න­වල අනා­ග­තය සුර­ක්ෂිත කිරී­මට ආණ්ඩුව සතු වැඩ­පි­ළි­වෙළ මොකක්ද?

පිළි­තුර- අමාත්‍ය ආචාර්ය බන්දුල ගුණ­ව­ර්ධන මහතා

ඩලස් අල­හ­ප්පෙ­රුම ඇම­ති­තුමා මහින්ද චින්තන ඉදිරි දැක්ම යටතේ ආරම්භ කළ විශ්ව­වි­ද්‍යාල විද්‍යා­ය­තන 06හි සිසුන් සුර­ක්ෂිත කොට පෝෂ­ණය කොට අවශ්‍ය සියලු ම උසස් තත්වය ලබා­දීම සඳහා කිසිදු සැක­ය­කින් තොරව අවශ්‍ය සියලු ම පිය­වර ගන්නවා. කිසිම ආය­ත­න­යක් වසන්නේ නැති අතර ඒ ශිෂ්‍ය­යන්ට උපා­ධිය ලබා­දීම සඳහා මේ වන­විට සාකච්ඡා රාශි­යක් ශිෂ්‍ය­යන් සම­ඟත් ආචා­ර්ය­ව­රුන් සමඟ ත් ඇති කරලා UNIVOTEC ඒකට වෘත්තී­ය­භි­මුඛ විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­යට මහා­චාර්ය රංජිත් ප්‍රේම­ලාල් ද සිල්වා පත් කරලා තියෙ­නවා. හිටපු අය පත් කරලා තිබ්බේ හමුදා නිල­ධා­රි­යෙක්. ඒ වෙනු­වට විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­යක් නිර්මා­ණය කරලා පළ­පු­රු­ද්දක් තියෙන උප­කු­ල­ප­ති­ව­ර­යෙක් තමයි පත් කළේ. ඒතුමා ශිෂ්‍ය­යන්, ආචාර්ය මණ්ඩ­ලය සහ අනෙ­කුත් පාර්ශ්ව සමඟ සාකච්ඡා කරලා යුනි­වෝ­ටෙක් ඒක වර­ලත් නැත්නම් බලය ලත් විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­යක් බවට නව පන­තක් මඟින් උපාධි දෙන්න ත් මේ විශ්ව­වි­ද්‍යාල විද්‍යා­ය­තන වගේ නව පන­තක් මඟින් අපේ මේ කාල­ප­රි­ච්ඡේ­දය තුළ දී බලා­පො­රොත්තු වෙනවා.සෑම ප්‍රාදේ­ශීය ලේකම් කොට්ඨා­ස­යක ම විශ්ව­වි­ද්‍යාල විද්‍යා­ය­තන 01 බැගින් අනා­ග­තයේ දී හැදී­මට අදි­ය­රෙන් අදි­යර ගමන් කර­නවා. ශිෂ්‍ය ප්‍රජා­වට සහ­ති­ක­යක් දෙනවා තමන්ට පාඨ­මා­ලා­වන් 01වන වර්ෂයේ දී හැදෑ­රු­වොත් ඩිප්ලෝ­මා­ව­කුත් 02 වර්ෂ­යට උසස් ඩිප්ලෝ­මා­ව­කුත් ඉන් පසුව උපා­ධිය දක්වා ත් යාමට වැඩ­පි­ළි­වෙ­ළක් හද­නවා.

අනුර කුමාර දිසානායක

තම දරු­වන්ට උපා­ධි­යක් ලබා­දි­මට හැම දෙමා­පි­යෙක්ගේ ම අපේ­ක්ෂාව වෙතත් දැනට උසස් පෙළ සමත් සිසු­න්ගෙන් සෑහී­ම­කට පත් විය හැකි ප්‍රමා­ණ­යක් ගන්නේ නැහැ. ඒ නිසා දෙමා­පි­යන්ට සිදු­වෙලා තියෙන්නේ තමන්ට දැරිය නොහැකි බරක් දරා­ගෙන විශාල සමාජ ආර්ථික ගැට­ලු­ව­ලට මූණ දීගෙන අධ්‍යා­ප­නය ලබා­දීම සඳහා විදේශ විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­ව­ලට යන්න. ඒ සඳහා විශ්ව­වි­ද්‍යාල ප්‍රවේශ සුදු­සු­කම් ලබන සියලු දෙනාට උපා­ධි­යක් හෝ උපා­ධි­යක් දක්වා යාමට අවශ්‍ය වැඩ­පි­ළි­වෙ­ළක් සකස් කිරී­මට කට­යුතු යොද­නවා. උපා­ධි­ධ­රයා රැකියා සොයා­ගෙන යන ක්‍රමය වෙනු­වට ව්‍යව­සා­ය­ක­යින් උපා­ධි­ධ­රයා සොයා­ගෙන ඒන ක්‍රම­යක් සක­ස­නවා. රැකියා වෙළ­ඳ­පො­ළට ගැළ­පෙන කාර්ය­ශූර වින­ය­ග­රුක උපා­ධි­ධ­ර­යෙක් නිර්මා­ණය කිරීම අපේ අපෙ­ක්ෂාව යි.

1. දැනට විශ්ව­වි­ද්‍යාල හා විවිධ උසස් අධ්‍යා­පන ආය­ත­න­ව­ලට ඇතුළු කර­ගන්නා ශිෂ්‍ය සංඛ්‍යාව වැඩි කිරීම සඳහා අවශ්‍ය විශ්ව­වි­ද්‍යාල ආචා­ර්ය­ව­රුන් හා කාර්ය­ම­ණ්ඩ­ල­වල සාමා­ජි­ක­යන්ගේ ප්‍රමා­ණය සහ අවශ්‍ය කරන අනෙ­කුත් යටි­තල පහ­සු­කම් ඉතා කොටි කාල­යක් තුළ ලබා­දීම සඳහා අපි විශාල ආයෝ­ජ­න­යක් කර­නවා.

2. සියලු ම විශ්ව­වි­ද්‍යාල සුහුරු අධ්‍යා­ප­නය ලබා දෙන අධ්‍යා­පන ආය­තන බවට (Smart universities) බවට පත් කිරී­මට අවශ්‍ය සියලු තාක්ෂ­ණික පහ­සු­කම් ලබා දෙනවා.

3. ඉදිරි දශ­කය තුළ 21වැනි සිය­වසේ අනා­ගත අව­ශ්‍යතා වැඩි වැඩි­යෙන් ඉල්ලා සිටින තාක්ෂ­ණ­වේ­දීන් බිහි කිරීම සඳහා සෑම විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­ය­කට ම අනු­බද්ධ තාක්ෂණ පීඨ ඇති කිරී­මට කට­යුතු කර­නවා. ඒ සඳහා ආයෝ­ජ­නය කරන විශාල ප්‍රාග්ධ­නය රටේ අනා­ග­තය උදෙසා වන අත්‍ය­වශ්‍ය යෙද­වු­මක් ලෙස සල­ක­නවා.

4. ගුවන් හා නාවුක සේවා සඳහා අවශ්‍ය වෘත්ති­මය සේවා­වන් පුළුල් කිරීම සඳහා ගුවන් සේවා විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­යක් සහ නාවුක සේවා විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­යක් පිහි­ටු­වී­මට කට­යුතු කර­නවා. විශ්ව­වි­ද්‍යාල ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍යා­ව­න්ටත් ඔවුන්ගේ කැමැත්ත මත රැකියා වෙළ­ඳ­පො­ළට අවශ්‍ය දැනුම හා කුස­ලතා ලබා ගැනී­මට තොර­තුරු තාක්ෂ­ණය මත පද­නම් ව 21වන සිය­වසේ වෙළ­ඳ­පොළ අව­ශ්‍ය­තා­වන්ට අනුව නූතන පාඨ­මාලා හැදෑ­රී­මට අවශ්‍ය පහ­සු­කම් සැල­සී­මට කට­යුතු කරන අතර සිසුන්ට ඒ සඳහා අවශ්‍ය කාලය හා අර­මු­දල් සප­යා­ගත හැකි අධ්‍ය­යන කාල­ස­ට­හ­න්ව­ලට සුදුසු වෙන­ස්කම් කර­නවා. මහ­පොළ හා ශිෂ්‍යා­ධාර ප්‍රමා­ණ­වත් ලෙස වැඩි කිරී­මට කට­යුතු කර­නවා. දැන­ට­මත් විශ්ව­වි­ද්‍යාල සිසු­න්ගෙන් විශාල පිරි­සක් විශ්ව­වි­ද්‍යාල අධ්‍ය­යන හා වෙනත් වෘත්තීය ජාත්‍ය­න්තර පාඨ­මාලා හදා­රන අතර විශාල පිරි­ස­කට ඒම අව­ශ්‍ය­තාව ඇතත් මුදල් ගෙවීමේ හැකි­යා­වක් නොමැ­ති­කම නිසා ඒවැනි අති­රේක සුදු­සු­කම් සපුරා ගැනී­මට යොමු වුවන් ගෙන් ඒවැනි සිසුන් සඳහා ගෙවීමේ පද­නම මත පොලී රහිත විශේෂ ණය ක්‍රම­යක් හඳුන්වා දිම ක්‍රියා­ත්මක කර­නවා. විශ්ව­වි­ද්‍යාල සිසුන් හා වෙනත් අධ්‍ය­යන කට­යු­තු­වල නිර­ත­වන විශාල සිසුන් සංඛ්‍යා­වක් සඳහා සහන මිලට නේවා­සි­කා­ගාර පද්ධති හා අදාළ ප්‍රදේශ ආශ්‍රිත රජයේ හා පෞද්ග­ලික අංශ­යන් එක්ව ගොඩ­නැ­ඟී­මට කට­යුතු කරන අතර මෙම නේවා­සි­කා­ගාර විසින් ලැබෙන ආදා­යම අදා­යම් බදු­ව­ලින් නිද­හස් කිරී­මට මුදල් අමා­ත්‍ය­ව­රයා ඉදිරි අය­වැයේ දී යෝජනා ඉදි­රි­පත් කර­නවා.

සාමාන්‍ය පෙළට හා උසස් පෙළට නර්ත­නය හා සංගී­තය, චිත්‍ර, මූර්ති සෞන්ද­ර්යා­ත්මක විෂ­යන් හදා­රන ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍ය­යන්ට අදාළ ක්ෂේත්‍රයේ උසස් ඩිප්ලෝමා හැදෑ­රීම සඳහා පව­තින සෞන්දර්ය විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­යට අනු­බ­ද්ධිත විශ්ව­වි­ද්‍යාල විද්‍යා­ය­තන 10ක් ආරම්භ කර­නවා. රැකියා වෙළ­ඳ­පො­ළට ආක­ර්ෂ­ණීය වන නිර්මා­ණ­ශීලී ශ්‍රමි­ක­යකු බිහි කිරීම සඳහා සම්ප්‍ර­දා­යික ඉගැ­න්වීම් ක්‍රම­ව­ලින් බැහැ­ර­වෙ­මින් ස්වයං අධ්‍ය­යන ක්‍රමය (Self Learning) මාර්ගෝ­ප­දේශ අධ්‍යා­පන ක්‍රමය (Guidance learning) සාමූ­හික අධ්‍යා­පන ක්‍රමය (Group Learning) වෘත්තීය පුහුණු අධ්‍යා­පන ක්‍රම­වේ­ද­යන් Project and Training මත නිපු­ණතා පාදක රැකි­යා­භි­මුඛ අධ්‍යා­පන ක්‍රම­වේ­ද­යක් සහිත Job oriented Higher Education System නව තාක්ෂ­ණය මත පද­නම් වන දුරස්ථ අධ්‍යා­ප­න­යක් ලබා දීමට හැකි විවෘත විශ්ව­වි­ද්‍යා­ලයේ අධ්‍යා­ප­නය පුළුල් කර­නවා.

සාගර විශ්ව­වි­ද්‍යා­ලය ජාත්‍ය­න්තර ප්‍රමි­ති­යෙන් යුත් සමුද්‍ර කේන්ද්‍රීය විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­යක් බවට පත් කිරී­මට කට­යුතු යොද­නවා. සිසුන් අතර විශාල ඉල්ලු­මක් අති කොත­ලා­වල ආර­ක්ෂක විශ්ව­වි­ද්‍යා­ලය පුළුල් කිරී­මට කට­යුතු යොද­නවා. සියලු ම රාජ්‍ය විශ්ව­වි­ද්‍යාල ලෝක ශ්‍රේණි­ගත කිරී­ම්වල දී ඉහ­ළට ඔසවා තැබිම සඳහා අවශ්‍ය මාර්ග සිති­ය­මක් සකස් කර ක්‍රියා­වට නැංවීම සඳහා පූර්ණ අයි­තිය නිද­හස සහ පහ­සු­කම් ඒම විශ්ව­වි­ද්‍යා­ල­ව­ලට ලබා දෙනවා. දේශීය හා ගෝලීය රැකියා වෙළ­ඳ­පො­ළට ඉහළ ඉල්ලු­මක් ඇති වෘත්තීය ක්ෂේත්‍ර සඳහා උසස් ඩිප්ලෝමා පාඨ­මාලා උග­න්වන වර­ලත් ගණ­කා­ධි­කාරී ආය­ත­නය, ගණක ශිල්පීය ආය­ත­නය, ඒ ඒ ටී ආය­ත­නය සහ බැංකු කරු­වන්ගේ ආය­ත­නය ඇග­යී­මට ලක්කර නව විෂය මාලා හඳු­න්වා­දීම සහ පුහුණු කථි­කා­චා­ර්ය­වරු අනු­යුක්ත කිරීම ආදී වෙන­ස්කම් ඇති කිරී­මට කට­යුතු කර­මින් සිටි­නවා.

නව­ක­ව­දය විශ්ව­වි­ද්‍යාල ප්‍රවේ­ශය ලබන ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍යා­වන්ට පම­ණක් නොව දෙම­වු­පි­යන්ට ද මුළු මහත් සමා­ජ­යට ද පීඩා­වක් බවට පත් වී ඇති බැවින් නව­ක­යන්ට මහත් භීති­කා­වක් මෙන් ම ශාරී­රික හා ලිංගික පීඩ­න­යක් ලබන නව­ක­වද සංස්කෘ­තිය සියලු ම විශ්ව­වි­ද්‍යාල හා උසස් අධ්‍යා­පන ආය­ත­න­ව­ලින් මුළු­ම­නින් ම තුරන් කිරීම සඳහා අවැසි බල­තල විශ්ව­වි­ද්‍යාල පාලක සභා­වන්ට ලබා දෙනවා. විවෘත විශ්ව­වි­ද්‍යා­ලයේ බඳ­වා­ගැ­නීම් නත­ර­කර තිබුණු නීති­වේදී උපා­ධි­යට අලුත් සිසුන් බඳවා ගැනීම සඳහා පුව­ත්පත් දැන්වීම් මාර්තු 01වැනි දින පළ කරන ලෙස මම දැනුම් දුන්නා. මාස 02ක් ඇතු­ළත එය සිදු වෙයි.



from silumina

Post a Comment

0 Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();